Współczesne tablice informacyjne wykonuje się poprzez nadruk na płycie PCV, którą pokrywa się laminatem. Konstrukcje są zwykle drewniane (kantówki, sklejka wodoodporna) lub stalowe. W obu przypadkach można zdecydować się na pomalowanie tablic. Liczy się też ich kształt i ogólna estetyka – zupełnie inaczej prezentują się modele retro niż np. nowoczesne.
Zwróć też uwagę na wymiary – wysokość oraz szerokość konstrukcji, a także powierzchnię ekspozycyjną. Sam montaż poprzez przykręcenie do podłoża czy zabetonowanie gwarantuje stabilność i bezpieczeństwo. W kontekście większej inwestycji jeszcze istotniejsza staje się cena, dlatego warto polegać na sprawdzonych dostawcach, jak nasz sklep internetowy ArchitekturaParkowa.pl.
Informuj, inspiruj
Podstawowym celem montażu tablic jest, jak sama nazwa wskazuje, informowanie odbiorców. Powierzchnię ekspozycyjną można wykorzystać między innymi w celu przedstawienia mapy danego obszaru, obowiązującego regulaminu czy danych kontaktowych. To bardzo istotne ze względu na bezpieczeństwo i zasady użytkowania przestrzeni. Informowanie za pomocą mediów społecznościowych, e-maili, aplikacji, stron WWW czy wydruków to bardzo istotne elementy nowoczesnej komunikacji, ale koniec końców tablica jest zawsze na miejscu i stanowi stałe źródło wiedzy.
Budowanie tożsamości miejsca
W dyskusji o małej architekturze warto podkreślić jej znaczenie dla budowania tożsamości danego miejsca. Na przykład stworzenie zakątka w parku, gdzie postawione są stoły rekreacyjne, wygodne ławki, a nawet grill czy stojaki na rowery tablice informacyjne są wyraźną sugestią, że zielony teren ma służyć wypoczynkowi, jest zaaranżowany dla mieszkańców, ma się kojarzyć z relaksem i spędzaniem czasu w większym gronie. Tablice wskazują, że ten obszar to coś więcej niż kolejny kilometr kwadratowy parku.
Skoro zewnętrzne meble są w stanie wyrażać coś więcej ponad swoją podstawową funkcję, tym bardziej dotyczy to tablicy, na której można umieścić dowolny nadruk. Można zdecydować się na sam tekst, ale również zdjęcia, grafiki, infografiki czy kody QR. Najważniejsze, aby dostosować stylistykę nadruku do charakteru przestrzeni oraz skupić się na treści, która pomaga skutecznie odkrywać dane miejsce.
Każde miejsce ma pewną historię ze względu na wydarzenia zapisane w dziejach. Niektóre są znane wąskiemu gronu pasjonatów i specjalistów, a szkoda. Weźmy jako przykład ulice dużego miasta. Przecież każda dzielnica ma swoje własne dzieje. Idźmy dalej: każda ulica ma w sobie coś wyjątkowego. Walorem niektórych jest historia, a innych patron czy lokalizacja. Na każdej mogłaby pojawić się tablica informacyjna. Z kolei na terenach zielonych można tworzyć ścieżki edukacyjne, omawiając na tablicach występujące w okolicy gatunki zwierząt i roślin.
Inwestując w tablice i wypełniając je ciekawą treścią, działasz na rzecz budowania wizerunku konkretnej przestrzeni. Nadajesz jej dodatkowego znaczenia, edukujesz i inspirujesz, nie tylko informujesz!